Boktips

Ok, jag läser kanske i genomsnitt en bok/år. Men nu vill jag iallafall tipsa om några riktigt bra böcker jag ramlade över en gång i tiden som ni bara måste läsa:

Philip Pullmans trilogi Den mörka materian:
*Guldkompassen
*Den skarpa eggen
*Bärnstenskikaren

Fantastisk handling, som jag dock inte orkar börja förklara :P Iaf, första boken utspelar sig i en annan värld, något olik våran. Den andra boken utspelar sig i en värld lik våran och den tredje boken utspelar sig mellan världarna. Om jag minns rätt, det är nog nåt år sen jag läste dom. Sammantaget så utspelar sig trilogin i ett universum med många parallella världar.

OM ni har sett filmen Guldkompassen, låt er inte luras.. Jag hade läst boken och hade sjukt höga förväntningar, men filmen är oerhört dålig jämfört med boken. Det saknas så himla mycket. Vilket såklart alltid händer när det görs film av en bok, men den här bokserien är så annorlunda så det märktes extra mycket att det var borta saker. Nä filmen var en ganska så stor besvikelse!

Men, jag uppmanar er, läs böckerna och förundras!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0