Att dö i drömmar

Oftast får man ju aldrig dö i drömmen, den slutar alltid precis innan (som tur är kanske).  Men två gånger har jag faktiskt dött i drömmen och ena gången fick jag uppleva stunden efter jag dött. Det var skrämmande att dö, men kroppsligt var det en helt otroligt fantastisk upplevelse. Hoppas ni också fått uppleva det nångång.

Den gången jag fick uppleva stunden efter jag dött drömde jag om en sån där myt, ni vet ungefär en sån när man ska säga svarte madam 13ggr i spegeln. En sån grej, men det var att om man suckar jättetungt i spegeln så skulle det hända nåt..men vad visste man inte. Jag provade iallafall att göra det. Det var mitt på ljusa dan och inte äckligt på det sättet, men när jag suckade djupt i spegeln så dyker det upp en människa/ande några meter ifrån mig som kommer framåtlutad och svävandes snabbt mot mig med en kniv i högsta hugg. Hon hugger kniven i mig flera gånger. Det gör ont och jag börjar blöda en massa. Sen ligger jag där på golvet och bara känner hur jag blir svagare och svagare..åsså dog jag. Skitskum känsla. Det var skrämmande att dö, men efteråt var det helt otroligt. Kroppsligt så var det en sån himla skön känsla som inte går att beskriva, jag var så lätt...som att jag var helt viktlös och det var som att allt runt omkring en stod stilla, man var som i ett tidsvakuum på nåt sätt.

 

Andra drömmen där jag dog stod jag och två till på ett högt tak. En av dom var synsk och sa åt mig att jag kommer att dö alldeles snart. Åsså beskrev han/hon precis hur det gick till...den sa att när det går en liten fågel där längst ute på kanten av taket så kommer du gå dit för att titta på den, åsså kommer du ramla ner och dö. Jaha tänkte jag. Då vet jag ju om det, då är det ju bara att undvika att gå dit. Men det blev så iallafall, så då föll jag av taket och -splash- blev en blodpöl å dog. Där fick jag bara dö och inte vara med om den sköna känslan efteråt.

 

Otäckt att dö i drömmar, men jag hoppas ni också får uppleva det som jag upplevde i första drömmen. Det var ett så otroligt härligt tillstånd, att vara viktlös i ett sorts tidsvakuum :)

 


Kommentarer
Postat av: Jens

Cool header du har !

2010-04-09 @ 23:42:09
Postat av: Åsa

Tackar :)

2010-04-10 @ 07:28:13
URL: http://hedgie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0